Tervaleppä Alnus glutinosa

Söpöjä pieniä käpyjä tekevä tervaleppä on komea kosteiden paikkojen puu. Sen lanttopäiset lehdet muistuttavat lievästi sydäntä. Leppä on ainoa puu, joka pudottaa lehtensä vihreänä. Se elää symbioosissa sädesienibakteerin kanssa, joka kerää sille typpeä, joten sen ei tarvitse varastoida sitä itseensä. Sana leppä on tarkoittanut verta. Tervalepän puuaines on kauniin punertava, joten siitä juontunee sen nimi. Leppäpuun lastut antavat hyvän aromin savustuksessa.

AnnaElmo

Kummipoikani Elmo täyttää elokuun lopulla 4 vuotta. Kun hän syntyi, lupasin istuttaa hänelle puun, mutta en ole vielä löytänyt puulle sopivaa paikkaa. Rakkauden metsä olisi täydellinen paikka puullemme ja samalla se olisi symbolisesti kaikkien lasten puu! Haluan antaa lapselle kokemuksen puun istuttamisesta ja metsän vaalimisesta. Kävisimme usein tervehtinämässä ja halaamassa puutamme!

MetsäMuijat

Olemme neljän ystävyksen porukka, jota yhdistää rakkaus metsään, luontoon ja kulttuuriin.

MatleenaVille

JenniSina

TeemuJohanna

Rakkaan vaimoni kanssa olemme tehneet yhteistä matkaa 24 vuoden ajan. Olemme nähneet ja kokeneet koko elämän kirjon ja saaneet iloita kahdesta upeasta rakkautemme hedelmästä, pojistamme. Puu symboloi sitoutumistamme ja kiintymystämme niin toisiimme, kuin lapsiimmekin. Haluaisin elää toiset 24 vuotta rakkaimpani rinnalla ja seurata yhteisen puun kasvua toimesta täysimittaisuuteen.

Suvi & PateSaima

Esikoisemme on asunut ensimmäiset vuotensa Vuosaaressa, aivan Rakkauden metsän vieressä. Mökillämme sijaitsee varsinkin isomummolle rakas vanha tervaleppä, jonka vuoksi haluamme päästä istuttamaan tervalepän myös kotimme lähelle. Rakkaudella tyttärellemme.

AnnaHenri

MikkoTiina

Olemme menossa naimisiin kaksi viikkoa ennen taimen istutusta.

EilaAri

sarapoge-jengi

Me ollaan ystäviä ikuisesti. Meitä oli yhdeksän vielä keväällä, mutta yksi menehtyi. Puu on täydelinen symboli ystävyydellemme.

MariaEmmy

On vaikea sanoa, missä meidän tarinamme sai alkunsa – ehkä hiekkalaatikolla kerrostalon leikkipihalla tai parvekkeilta toisillemme vilkutellessa? Yli 20 vuoden ystävyyteemme on kuulunut kasvua taaperosta aikuiseksi, maailmankaikkeuden pienimpien ja suurimpien asioiden ihmettelyä sekä ikimuistoisia seikkailuja kaupungeissa, metsissä ja mielikuvitusmaailmoissa. Ja mikä parasta, on tämä kaikki vasta alkua!

Satu ja JukkaAleksi ja Sanna

Me vanhemmat ja kaksi lastamme istutamme pitkäikäisen ja kauniin tervalepän.

NooraPetri

Taimen istutus osuu 17 hääpäivänä tuntumaan. Olemme juurtuneet Vuosaareen samoin kuin lapsemme ovat kasvaneet täällä! Metsät ovat meidän koko perheelle tärkeitä.