Tammi Quercus robur

Tammi tunnetaan puiden kuninkaana. Se voi elää Suomessakin jopa 1000-vuotiaaksi suotuisissa olosuhteissa. Tammi on ulkomuodoltaan vahva ja jämerä. Parisataavuotiaassa tammessa voi elää jopa 250 eliölajia. Tammea on pidetty ukkosenjumalan Ukon puuna. Sille uhrasivat miehet saadakseen tammen voimaa ja vahvuutta. Tammi tarvitsee tilaa ympärilleen. Sen mutkalaitaiset lehdet maatuvat hitaasti. Tammen hedekukat ovat kuin pikkuruisia tähtiä rihmoissa ja emikukat palleroita pystyissä norkoissa. Yhdessä ne saavat aikaan tammenterhon, joka on pikkunisäkkäille herkkua.

RistoChi

TobiasElisabeth

Vuodesta 2017 alkaen olemme asuneet Vuosaaressa yhdessä ja ensi vuonna olemme menossa naimisiin, Vuosaaressa tottakai ❤️ Tobias.

CaritaTopi

Olemme olleet 30 vuotta naimisissa ja asuneet 29 vuotta Vuosaaressa Rakkauden metsän lähistöllä. Olisi ihanaa seurata oman puun kasvua kotikulmilla.

EevaLilli

Lilli on kummityttöni, hyvän ystäväni Jonnen tytär. Jonne perheineen on yksi pysyviä tukipilareita ja koteja elämässäni ja haluan heiltä saamani rakkauden merkiksi pystyttää tämän puun yhdessä Lillin kanssa. Olkoon puu syntymäpäivälahjani 4v Lillille, joka tykkää kiipeillä puissa ja leikkiä metsissä. Tammi lienee näistä puuvaihtoehdoista kaikkein kiipeiltävin ja siitä olisi iloa myös Lillin veljelle Noahlle. Puusta voisi tulla meidän yhteinen projekti ja näkisimme sen kasvavan yhdessä lasten kanssa.

AM

TomiJukka

PenttiVeera

Rakkautemme kasvaa vuosi vuodelta kuin istuttamamme tammi. Sitä pitää hoitaa, niin se kukoistaa.

MiraYstävä

AmiSari, Susan

Minä olen metsurin tytär ja myös ystäväni rakastavat metsää, luontoa, puutarhaa. Näin saamme jaettua iloa ja rakkautta omalta osaltamme tähän Rakkauden Metsään (Loistava idea Anu Nylundilta ja mahtavaa, että tämän kaltainen kansalaisaloite toteutuu!) Kiitokset.

heidilinnea, leticia

Linneas och Leticias släkt genom flickornas farmor heter Eklöf i efternamn. Vår familj bor i ett hus i Arabiastranden vars ”huskonstverk” råkr vara just ekens löv. Nu vill vi så gärna komma till den nya parken och plantera en ek. En kärlEK. ❤️

TiiaEemeli

Eemeli on nuorin lapsistani, omien sanojensakin mukaan pienin ja rakkain.

LiisaBobbie

Rakastuimme Suomessa, ja Suomessa myös toivomme puumme kasvavan. Liisalle puut ovat aina olleet tärkeitä, aivan erityisesti tammi.

FannyAnna

Yhteinen matkamme alkoi vappuna 2017.

LeoAnnukka

Tutustuimme toisiimme Tampereen yliopistossa ympäristöpolitiikan opintojen parissa vuosituhannen vaihteessa ja ryhdyimme seurustelemaan Brysselissä joulukuussa 2002. Naimisiin menimme 2007. Olemme aina pyrkineet puolustamaan luonnon itseisarvoa rakkaudesta luontoon ja rakkaudesta toisiimme. Vaikka aika meistä jättää, puu jää toivottavasti jäljelle muistuttamaan luonnon monimuotoisuuden tärkeydestä. Rakkauden metsä perustettiin Helsinkiin valtuustoaloitteeni pohjalta ja on upeaa, että aloite on vihdoin toteutunut!

EssiJussi

Istutamme tämän puun rakkauden ja luonnon monimuotoisuuden eleeksi.

EeroMamma

Maailman paras isoäiti!