Vårtbjörk Betula pendula var ’Dalecarlica’

Den flikbladiga björken är den flikbladiga varianten av vårtbjörken. Den har mindre löv med långa, smala, sågbladiga flikar som pekar framåt. Lövens längsta spetsar är oftast något vridna. På grund av sina löv ser trädet särskilt dekorativt ut.

SampoVirpi

HannaLapset

Äiti ja rakkaat lapset, Lumi, Elias ja Isla.

PaulaJaakko

Tapasimme metsässä järjestetyssä tapahtumassa. Koronakevät meni pitkälti metsässä.

Pasi-isiRuurik-poika

En tiennyt, mitä rakkaus on ennen kuin tupsahdit elämääni. Rakkaus keräsi voimaa seuratessani varttumistasi pienestä tuskaisesti itkevästä nyytistä toiset huomioon ottavaksi, sopeutuvaksi ja hauskaksi pikku-mieheksi. Kätesi puristus auttaa löytämään merkitykseni maailman kaaoksessa. Kalseatkin aamut ovat täynnä iloa ja lämpöä, kun höpöttelet aamupalapöydässä silmät unihiekassa. Raivoisa paini-intosi ja kutituskikattelusi saa minut hymyilemään kaukana kotoa. Toivon sinun uskaltavan tukeutua minuun vielä löytäessäsi oman uomasi elää. Olet aina pieni miekkoseni, vaikka varmasti kurotat ohitseni.

JuhaMartin

Tapasimme ensimmäistä kertaa vappuna 2016. Siitä meni tovi kunnes 22.12. samana vuonna päädyimme ensimmäisille treffeille. Neljänsillä treffeillä käytännössä muutimme yhteen ja siitä asti olemme kulkeneet rinta rinnan. Tuomme toisistamme esille parhaat puolemme. Voimme luottaa toistemme tukeen kuin kallioon. Olemme aina toistemme puolella. Rakkaudessa ja luottamuksessa on hyvä elää. Ute i naturen så mycket vi kan on yhteinen mottomme, koska rakastamme raikasta ilmaa, puhdasta ympäristöä ja luonnon kauneutta. Rakastan sinua, Martin, forever after. ❤️

JanineMaria

Rakkaustarina, vai tarina ystävyydestä? Sama asia kun kyseessä on paras ystävä. Se, miten tapasimme ei ole merkityksellinen mutta se, mihin olemme päässeet on. Määränpää. Olemme parhaat ystävät, jaamme elämän iloisimmat ja surullisimmat hetket ja kaikkea siitä välistä. Ystävyys kasvoi hitaasti mutta varmasti ja seisoo tällä hetkellä todella vahvalla maalla. Ystävyys on vankka kuin puu eikä sitä elämän myrskyt kaada. Se on varma.

ÄitiTytär

Parasta maailmassa on oma tyttäreni, ainoa lapseni. ♥️

MerviSahaja Joogit

Haluamme istuttaa puun Sahaja Joogan perustajan Shri Matajin kunniaksi, Hänen Rakkaus on rajaton. Ikuisesti kiitollisia. Suomen Sahaja Joogit.

MinäTyttäreni

11 vuotta yhdessä, kyyneliä ja hymyjä, riitoja ja sopuja, tyhmyyksiä ja järkevyyksiä, huutoa ja hiljasuutta, itkuja, potkuja ja raivareita, kauempana ja lähempänä toisistamme. Jatketaan tiiminä Nöpö, forever. ♥️

SariJim

Olemme tavanneet kanadalaisen puolisoni, Jimin, kanssa Yhdysvalloissa vuonna 2013. Kaksi vuotta matkustimme Suomen ja Kanadan välillä. Vuonna 2015 Jim, ja pieni Reiki-koiramme, muuttivat Suomeen. Nyt olemme asettuneet Vuosaareen asumaan. Istutamme puun juhlistaaksemme seitsemää yhteistä vuottamme ja Jimin syntymäpäivää (27.8.).

ElinaAapo

Meidän ensikohtaamisemme tapahtui 10 vuotta sitten Loimaalla maalaismaisemassa paljussa istuen, lehmien mylviessä taustalla. Se oli alkusoitto suhteelle, joka on jatkunut jo kymmenen vuotta. Sittemmin etäsuhteesta on siirrytty yhteiseen kotiin. Elinalla oli ennestään tytär ja sittemmin perheemme on kasvanut yhdellä lapsella seitsemän vuotta sitten ja nyt elokuussa on määrä perheen kasvaa jälleen. Olisikin hienoa juhlistaa puulla ja nimenomaan Loimaan koivulla ? 10-vuotista taivaltamme ja pienokaisen syntymää. Luonto on meille tärkeää ja pidämme koko perhe retkeilystä ja otamme koiramme myös mukaan, joten sillä tavoin oma rakkauspuu rakkauden metsässä olisi upea juttu!

Jenny-Isabel-MarjoFrancis

Francisin muistolle 1963–2020.

VeronikaSven ja Husik

<3

LeenaHelsinki

Helsinki on rakas koti, jonne haluan istuttaa puun yhdessä lasteni kanssa.

AmiBenjamin

AnuNelli

Äiti ❤️ tytär

EmmaMonica

Olemme serkuksia ja olleet ystäviä ihan vauvasta asti tähän päivään eli yli 30 vuotta jo. Olemme suurimman osan ajasta asuneet eri kaupungeissa ja välillä nähneet harvemmin mutta ystävyys silti säilynyt välimatkasta ja erossaolosta huolimatta. Aina nähtyämme tuntuu kuin olisimme aina olleet toistemme seurassa vaikka aikaa olisi kulunut enemmänkin ennen jälleen näkemistä. Olemme tukeneet toisiamme elämän pyörteissä ja tulemme tukemaan jatkossakin. Puu symboloi iän karttuessa syvenevää ja kasvavaa ystävyyttämme.

AidaOdessa

Olemme sisarukset ja haluaisimme kotimme läheisyyteen fyysisen muistutuksen ikuisesta rakkaudestamme. ❤

MeKari

Tämä puu on Karin muistolle.

EnnamariaPerhe

Perheellämme on ollut monenmoista, mutta rakkaus ja hyvyys ovat kantaneet.

Äiti & IsiEero & Heikki & Sepi-koira

EeroAino

MinäTyttäreni

Rakastamme toisiamme sekä yhdessä Äiti Maata, jota tahdomme suojella ja arvostaa.

TiinaAki

Meitä yhdistää erityisesti rakkautemme luontoon. Meillä on pieni vauva ja oman puun kasvun seuraaminen kuvastaa erinomaisesti tätä uutta elämänvaihetta.

Aurora, Julius, Kasimir & EssiIsä Harri-Ilmari & äiti Aia

Me lapset haluamme istuttaa puun vanhemmillemme rakkauden symboliksi.