Ullungrönn Sorbus ulleungensis ’Dodong’

Ullungrönnen är en av de svenska gåvorna till utbudet av stadsträd. Trädets frön samlades in av den svenska botanikern Tor Nitzelius 1976 på ön Ullung i Sydkorea. Ullungrönnen kallas också Tors rönn efter upphittaren. Ullungrönnen är en mer exotisk variant av den vanliga rönnen. Bladen är stora men de smala småbladen gör vegetationen späd och luftig. De mycket stora, vita blommorna pryder trädet i juni, sedan utvecklas orangeröda blänkande bärklasar. På hösten visar trädet upp sin ståtligaste prakt då det får sin flammande rödorangea höstfärg.

EveJade, tytär

Rakkaudesta Keski-Suomessa sijaitsevaan synnyinkotiin/ mummolaan ja sen rauhoittavaan pihapiiriin haluamme istuttaa puun, jolle voimme antaa tarinamme. Pihapiirissä kasvaa edelleen yli sata vuotta vanha, valtavan korkea, maastomerkiksi muodostunut kuusi, joka hallitsee maisemaa. Käppyräinen, ikivanha pihlaja kasvaa tuvan nurkalla, kuten ennen oli aina tapana pihoissa tätä puuta kasvattaa. Nykyaikainen kummipuumme on tuurenpihlaja, moderni versio meille merkityksellisestä tuvan nurkan pihlajasta. Se antaa vahvalla värityksellään meille energiaa, iloa ja sitoo meidät olemassaolollaan Vuosaareen. Koti on siellä, missä on. 💚

SuviMikko

Pidä minua kädestä etten katoa yöllä aallokkoon. <3

AnnaMiska

Tapasimme, ystävystyimme, rakastuimme.

IinaPetrit

AnnemariaLeena

Ystäväni Leenan muistoksi olisin halunnut istuttaa vaahteran, sillä Leena oli Kanadansuomalaisia. Opetti ja eli viimeiset vuotensa Suomessa. Ensin Helsingissä, sitten avomiehensä kanssa Oulussa. Tuurenpihlajassa on upeat punaoranssit lehdet, joten sopii varavaihtoehdoksi. Leena oli paras ystäväni, hengenheimolainen, sielun sisar. Kaunis ja ihana ihminen, joka menehtyi liian aikaisin. Sydämessä kuitenkin aina. ❣️

HeidiPäivi

Lied-duomme ”Duo Melodi” haluaa istuttaa yhden näistä länsinaapurilta peräisin olevista puista rakkaudesta ruotsalaisiin romansseihin, joita olemme esittäneet paljon!

HannaAamu & Taimi

Äiti ja kaksostytöt.

AnniinaCarita ja Reetta

KirsiViviana

Viviana on mun rakas lapsenlapsi. Tuo iloa ja rakkautta joka päivään.

MinnaLauri

Istutamme puun 15-vuotishääpäivämme kunniaksi.