Tall Pinus silvestris

Förr i tiden ansågs björnens, skogens konung, ha krafter förknippade med tallen. Därför respekterades tallen. Beroende på växtplatsen kan tallens utseende vara mycket högrest, och en gammal tall med breda grenar är en fura. Tallen är Finlands vanligaste skogsträd och det känns som ett tryggt och varmt träd. Alla älskar doften i tallskogen. Då lungsjukdomen var en folksjukdom blev människorna bättre av att andas tallskogens ozonrika luft. Tallen faller inte lätt, eftersom den utöver sidorötterna har en djup pålrot. En död tall kan stå upprätt som ett rottorkat träd i hundratals år.

KatiElina

Aikuisiällä aitojen ystävien löytäminen on sattumanvaraista ja harvinaistakin. Me löysimme toisistamme täydellisen sielunkumppanuuden kun satuimme samaan paikkaan opiskelemaan. Yhdessä olemme kokeneet paljon hyvää ja paljon myös raastavaa ja ystävyyttämme kasvattavaa. Tätä merkityksellistä ihmissuhdetta on ilo varjella!

LeenaOlli

Vuoden ajan olemme kulkeneet käsi kädessä ja ihailleet retkillämme usein kilpikaarnamäntyjä. Joten mikä olisikaan sopivampi puu istuttaa kuin mänty!

PaulaVerneri

Rakkautta ensisilmäyksellä.

AnneEmil

Emil on ensimmäinen lapsenlapseni.Puu olkoon minun lapsilleni ja heidän lapsilleen pysyvänä ja elävänä muistona meitä yhdistävässä Vuosaaressa. ❤

LeenaAntti

Tapasimme kotibileissä nykyisen kotimme naapurissa tasan 20 vuotta sitten. Nyt meillä on kaksi poikaa, ja yksimielisesti valitsimme perheemme puuksi männyn. Eikä vähiten siksi, että poikiemme nimissä on sekä Otso että Aarni. Upeaa ajatella, että poikamme voivat seurata mäntymme kasvua vielä meidän jälkeenkin. Yhtä vahvana kuin mänty, säilyy rakkautemme. ❤️

TerhiKimmo

Luonto on meille kaikki kaikessa. Se antaa meille paljon ja haluamme antaa takaisin. Mänty on meidän suosikki. Mäntymetsän katveessa, meren rannalla kalliolla meidät vihittiinkin.

JanitaSini

Olemme parhaat ystävät ja vietämme paljon aikaa metsässä telttaillen ja patikoiden. Ystävyytemme on luja ja on mahtavaa päästä istuttamaan puu sen lujuutta symboloimaan. Valitsimme puuksi männyn, sillä se on ikivihreä ja pitkäikäinen. Niin kuin ystävyytemmekin. Olemme nuoria, joten pääsemme seuraamaan taimemme kasvua vanhuus vuosillemme saakka.

MarkkuEija

Mänty muistuttaa meitä yhteisestä rakkauden saaresta Italiassa sekä asuinpaikasta Vuosaaressa.

OutiAntti

TuuliJukka

Molempien lempipuu on mänty. Kangasmetsässä tai mökin kallioisella rannalla se ihastuttaa. Mänty on meistä voimakkain, rotevin ja kestävin niinkuin meidän rakkaus. ❤

MaijaMikke

Me❤Metsä

MaaritRabbe

Minä ja poikani Rabbe haluaisimme istuttaa puun jotta luonto voisi paremmin ja saamme lisää happea. Helsingissä tarvitaan lisää viheralueita ja kiipeily puita. Ei avohakkuille!

MinttuKari

Nuorena alkanut rakkaus.

KatjaToni

Tutustuimme 12 vuotta sitten ystäviemme häissä. Siitä saakka olemme eläneet yhteisiä unelmiamme todeksi niin arjessa kuin juhlassa sekä tulleet vanhemmiksi ihanalle tyttärellemme.

TommiHeini

Kun tähdet olivat kohdallaan löysivät kaksi laivaa toisensa.

RaijaBella

AnuTuulia

Meidän rakkautemme on alkanut kypsyä hitaasti, mutta varmasti vuonna 2014. Yhteinen ystävämme tutustutti meidät sen jälkeen, kun oli huomannut, että sopisimme toisillemme. Vähitellen opimme ymmärtämään toisiamme ja ihastus muuttui rakkaudeksi.

SeveriSusanna

Kohtasimme taianomaisessa videopelimaailmassa, aina odotellen toisiamme paikalle puhekeskusteluun, selkeästi kevyesti flirttaillen ja kiusoitellen. Pari vuotta sitten tapasimme, rakastuimme ja päädyimme elämään yhdessä.

SuskiIle

Äiti ja isiJoonaa & Sofiaa

Tämä on perheemme puu!

PaulaJake

Haluan valita männyn Rakkauden metsään, sillä Kallahden kauniit männyt ovat olleet tärkeä osa poikani lapsuuden ulkoilumaisemia. Toivon, että hän voi aikanaan ihailla kasvavaa metsää jälkipolvien kanssa.

SenniTero

Yhteinen tarinamme alkoi hieman yli viisi vuotta sitten yhteisen ystävän kautta. Rakkautemme on vahvistunut aina kihloiksi saakka ja nyt vihdoin, pitkien eri maissa opiskeltujen vuosien jälkeen muutamme yhteiseen kotiin Helsinkiin. Toinen meistä on Kainuun mäntykankailta kotoisin ja toisellekin on vuosien varrella kyseinen puulaji tullut rakkaaksi puolison Oulujärven rannalla olevalla mökillä mäntyjen keskellä. Samassa paikassa olemme silloin viisi vuotta sitten sanoneet rakastavamme toisiamme ensimmäistä kertaa. Kainuulaisessa mäntymetsässä mielemme lepää ja on ihanaa saada istuttaa rakkaudestamme muistuttava puu myös nykyiseen kotikaupunkiimme Helsinkiin!

AnuDaniel

Äidinrakkaus on elämän kaunein rakkaus – puu on omistettu maailman ihanimmalle, jo aikuiseksi kasvaneelle pojalleni.