Skogslind Tilia cordata

Skogslinden med hjärtformade blad är Finlands vanligaste och det nordligaste vilda ädla lövträdet. Skogslinden kan bli upp till 30 meter hög. Den har en rak och slät stam, till skillnad från parklinden. Hjärtbladen är mindre och blågröna på undersidan. Skogslindens blommor kan bryggas till uppfriskande lindblomste. Förr i världen ansågs linden vara kärlekens och fruktbarhetens träd som kvinnorna offrade till.

AnniAnton

SusannaLaura

Sanoimme toisillemme tahdon kesällä 2020. Tämä rakkauden puu olkoon symbolina yhteiselle matkallemme. Juha Tapion laulun sanoin: Vuodet vieriä saa, toiveena mulla on jokainen niistä vierelläs taivaltaa. Sinuun nähdä kun saan ja nähdyksi tulla, kaksi pelkonsa voittaa.

AnsuItalo

Tapasimme Helsingin raitiovaunupysäkillä. Haluamme istuttaa puun rakkaudellemme.

CarlaMimmi

Rakkaus on ollut yhteinen päätös vuodesta 2011. Monien asuntojen jälkeen löysimme Kodin Vuosaaresta.

EmiliaOtto

Ensimmäinen vuosikymmen takana, vielä monta edessä!

MarjaErkki

Istutamme puun rakkaalle lapsenlapsellemme.

Anne-MariEsa

Minusta tuli Lehmus 36 vuotta sitten. Enkä ole ketään tavannut mieheni lisäksi kuka olisi niin ylpeä omasta sukunimestään ja se on myös annettu perintönä kolmelle lapsellemme.