Klibbal Alnus glutinosa

Klibbalen med sina söta små kottar är ett ståtligt träd som växer på blöta ställen. Klibbalens blad påminner lite om ett hjärta. Alen är det enda trädet som fäller sina blad gröna. Eftersom trädet lever i symbios med strålsvampsbakterien som samlar in kväve åt den behöver det inte lagra det själv. Det finska ordet för al, ”leppä”, har betytt blod. Klibbalen har ett vackert rödaktigt virke vilket torde ha gett upphov till ordet. Klibbalens spån ger en god arom vid rökning.

AnnaElmo

Kummipoikani Elmo täyttää elokuun lopulla 4 vuotta. Kun hän syntyi, lupasin istuttaa hänelle puun, mutta en ole vielä löytänyt puulle sopivaa paikkaa. Rakkauden metsä olisi täydellinen paikka puullemme ja samalla se olisi symbolisesti kaikkien lasten puu! Haluan antaa lapselle kokemuksen puun istuttamisesta ja metsän vaalimisesta. Kävisimme usein tervehtinämässä ja halaamassa puutamme!

MetsäMuijat

Olemme neljän ystävyksen porukka, jota yhdistää rakkaus metsään, luontoon ja kulttuuriin.

MatleenaVille

JenniSina

TeemuJohanna

Rakkaan vaimoni kanssa olemme tehneet yhteistä matkaa 24 vuoden ajan. Olemme nähneet ja kokeneet koko elämän kirjon ja saaneet iloita kahdesta upeasta rakkautemme hedelmästä, pojistamme. Puu symboloi sitoutumistamme ja kiintymystämme niin toisiimme, kuin lapsiimmekin. Haluaisin elää toiset 24 vuotta rakkaimpani rinnalla ja seurata yhteisen puun kasvua toimesta täysimittaisuuteen.

Suvi & PateSaima

Esikoisemme on asunut ensimmäiset vuotensa Vuosaaressa, aivan Rakkauden metsän vieressä. Mökillämme sijaitsee varsinkin isomummolle rakas vanha tervaleppä, jonka vuoksi haluamme päästä istuttamaan tervalepän myös kotimme lähelle. Rakkaudella tyttärellemme.

AnnaHenri

MikkoTiina

Olemme menossa naimisiin kaksi viikkoa ennen taimen istutusta.

EilaAri

sarapoge-jengi

Me ollaan ystäviä ikuisesti. Meitä oli yhdeksän vielä keväällä, mutta yksi menehtyi. Puu on täydelinen symboli ystävyydellemme.

MariaEmmy

On vaikea sanoa, missä meidän tarinamme sai alkunsa – ehkä hiekkalaatikolla kerrostalon leikkipihalla tai parvekkeilta toisillemme vilkutellessa? Yli 20 vuoden ystävyyteemme on kuulunut kasvua taaperosta aikuiseksi, maailmankaikkeuden pienimpien ja suurimpien asioiden ihmettelyä sekä ikimuistoisia seikkailuja kaupungeissa, metsissä ja mielikuvitusmaailmoissa. Ja mikä parasta, on tämä kaikki vasta alkua!

Satu ja JukkaAleksi ja Sanna

Me vanhemmat ja kaksi lastamme istutamme pitkäikäisen ja kauniin tervalepän.

NooraPetri

Taimen istutus osuu 17 hääpäivänä tuntumaan. Olemme juurtuneet Vuosaareen samoin kuin lapsemme ovat kasvaneet täällä! Metsät ovat meidän koko perheelle tärkeitä.