Ek Quercus robur

Eken är känd som trädens konung. Den kan även i Finland leva upp till 1000 år under gynnsamma förhållanden. Eken har en stark och robust form. I en tvåhundra år gammal ek kan det leva upp till 250 olika organismarter. Eken ansågs vara åskgudens träd. Männen offrade till eken för att få kraft och styrka. Eken behöver rum runtomkring sig. Dess kurviga blad förmultnar långsamt. Ekens hanblommor är som små stjärnor och honblommorna bollar på hängen. Tillsammans skapar de ekollonet som är en delikatess för små däggdjur.

RistoChi

TobiasElisabeth

Vuodesta 2017 alkaen olemme asuneet Vuosaaressa yhdessä ja ensi vuonna olemme menossa naimisiin, Vuosaaressa tottakai ❤️ Tobias.

CaritaTopi

Olemme olleet 30 vuotta naimisissa ja asuneet 29 vuotta Vuosaaressa Rakkauden metsän lähistöllä. Olisi ihanaa seurata oman puun kasvua kotikulmilla.

EevaLilli

Lilli on kummityttöni, hyvän ystäväni Jonnen tytär. Jonne perheineen on yksi pysyviä tukipilareita ja koteja elämässäni ja haluan heiltä saamani rakkauden merkiksi pystyttää tämän puun yhdessä Lillin kanssa. Olkoon puu syntymäpäivälahjani 4v Lillille, joka tykkää kiipeillä puissa ja leikkiä metsissä. Tammi lienee näistä puuvaihtoehdoista kaikkein kiipeiltävin ja siitä olisi iloa myös Lillin veljelle Noahlle. Puusta voisi tulla meidän yhteinen projekti ja näkisimme sen kasvavan yhdessä lasten kanssa.

AM

TomiJukka

PenttiVeera

Rakkautemme kasvaa vuosi vuodelta kuin istuttamamme tammi. Sitä pitää hoitaa, niin se kukoistaa.

MiraYstävä

AmiSari, Susan

Minä olen metsurin tytär ja myös ystäväni rakastavat metsää, luontoa, puutarhaa. Näin saamme jaettua iloa ja rakkautta omalta osaltamme tähän Rakkauden Metsään (Loistava idea Anu Nylundilta ja mahtavaa, että tämän kaltainen kansalaisaloite toteutuu!) Kiitokset.

heidilinnea, leticia

Linneas och Leticias släkt genom flickornas farmor heter Eklöf i efternamn. Vår familj bor i ett hus i Arabiastranden vars ”huskonstverk” råkr vara just ekens löv. Nu vill vi så gärna komma till den nya parken och plantera en ek. En kärlEK. ❤️

TiiaEemeli

Eemeli on nuorin lapsistani, omien sanojensakin mukaan pienin ja rakkain.

LiisaBobbie

Rakastuimme Suomessa, ja Suomessa myös toivomme puumme kasvavan. Liisalle puut ovat aina olleet tärkeitä, aivan erityisesti tammi.

FannyAnna

Yhteinen matkamme alkoi vappuna 2017.

LeoAnnukka

Tutustuimme toisiimme Tampereen yliopistossa ympäristöpolitiikan opintojen parissa vuosituhannen vaihteessa ja ryhdyimme seurustelemaan Brysselissä joulukuussa 2002. Naimisiin menimme 2007. Olemme aina pyrkineet puolustamaan luonnon itseisarvoa rakkaudesta luontoon ja rakkaudesta toisiimme. Vaikka aika meistä jättää, puu jää toivottavasti jäljelle muistuttamaan luonnon monimuotoisuuden tärkeydestä. Rakkauden metsä perustettiin Helsinkiin valtuustoaloitteeni pohjalta ja on upeaa, että aloite on vihdoin toteutunut!

EssiJussi

Istutamme tämän puun rakkauden ja luonnon monimuotoisuuden eleeksi.

EeroMamma

Maailman paras isoäiti!