Blodhägg Prunus padus ’Colorata’

Häggen har kallats den fattiga mannens körsbär. Blodhäggen är en hägg som är nästan ett körsbär eftersom dess blommor är ljust rosa. Till en början är bladen rödbruna men de blir grönare allt eftersom sommaren framskrider. På hösten är den mörkröd. Häggen växer mycket snabbt de första 20–25 åren och lever i genomsnitt i 60 år. Toppen är oftast oregelbunden och det gamla trädets grenar hänger något. Av häggens bär brukade man ibland tillverka likör och i Norge njuter man ännu av drycken. Bären går att äta men fröna är giftiga om man biter sönder dem.

”Muistatko kesän, kun tuoksussa tuomien
haaveillen istuimme ain?
Kuiskaili silloin tuo helkyntä hempeä:
Armaani, ain, sun ain’ oon mä vain.”
(sången Tuoksuissa tuomien, 2:a versen)

ElinaVesa&Viivi

Muutimme Vuosaareen kesäkuussa 2003, Viivi syntyi Vuosaaressa 2010.

HennaMikko

Tapasimme lukiossa, mutta tiet veivät erilleen. 20 vuotta myöhemmin kohtasimme uudelleen. Nyt olemme naimisissa ja meillä on yhteinen lapsi.

KirsiPetri

Tapasimme ensimmäisen kerran ala-asteen 3:lla luokalla, 6:lla olimme toistemme ensimmäiset tyttö/poikaystävät kuukauden ajan. Myöhemmin kuljimme samassa porukassa, kunnes ammattikoulussa lempi puhkesi. Olemme kulkeneet yhdessä jo 16-vuoden ajan ja tuolloin istutuspäivänä on päivää yli 9-vuotta avioliittoa takana. Olemme olleet toistemme tukena niin myötä- kuin vastamäessä ja toivomme, että tämän rakkauden puun istutuksen muassa voisimme katsella puun kasvamista yhdessä vielä useiden vuosien ajan.

MarikaTero

Ensimmäinen yhteinen kotimme on Vuosaaressa ja sitä olisikin ihana muistella puun istuttamisella.

MinäVanhempani

Muutimme Vuosaareen 1972.

JoannaMikko

Hän on mun puu.

SuviTalvi

Tulemme istuttamaan puun yhdessä tyttäreni Talvin kanssa. ❤️

IlonaTero

Meidän yhteinen unelmamme on kasvattaa pitkä ja intohimoinen parisuhde. Tämä puu kasvaa rakkautemme kasvaessa. <3

MikkoSinikka

Tapasimme opiskellessa, rakastuimme ja muutimme Vuosaareen. Nyt olemme onnellinen nelihenkinen perhe.

KaiSini

JenniSami

Lapseton nainen sai miehen mukana valmiin perheen.

KirsiMikko

Kahdeksalle yhteiselle vuodelle ja monille tuleville. <3

SusannaIiris ja Inkeri

Helsinkiläiset äiti ja tyttäret haluamme istuttaa yhdessä rakkauden puun.

KristaMatias

Ystävyydestä rakkaudeksi. ❤️

Sinikkaperhe (puoliso Matti, lapset Sohvi ja Kaarlo)

PetriMari

Tapasimme n. 1,5 vuotta sitten ja olemme asuneet nyt yhdessä melkein vuoden. Luvut eivät ole vielä isoja, mutta ne tulevat kasvamaan vuosien varrella niin kuin tämä puukin. Haluamme kantaa kortemme kekoon, ympäristön hyväksi.

TiinaKlaara

LeaMatti

Tapasimme toisemme internetin kautta tammikuussa 2002. Ensimmäisillä treffeillämme Kiasman ARS-näyttelyssä, Elina Brotheruksen kuvien ääressä rakastuimme. Siitä lähtien olemme rakastaneet toisiamme. Asumme täällä Vuosaaressa ja koiramme Tessun kanssa lenkkeilemme usein myös näissä tulevan Rakkauden Metsän maisemissa – hauskaa päästä seuraamaan yhteisen puumme kasvua tulevaisuudessa yhteisillä lenkeillä.