Rauduskoivu Betula pendula

Rauduskoivu on vanhin ja yleisin lehtipuumme ja se on valittu kansallispuuksemme. Koivu on suomalaisista suomalaisin puu ja se osallistuu oksillaan moniin meille rakkaisiin toimintoihin. Mitä odotammekaan kiihkeämmin, kuin hiirenkorvien ilmestymistä, joilla virvotaan tuoreeks terveeks. Koivunmahlaa juotettiin keväisin lehmille, että saatiin ydin luihin. Koivu koristaa juhannuksemme. Onko ihanampaa tuoksua, kuin saunavihta?

”Pehmyt on lapsista aina vihta äiti kun vihtomassa, lämpöinen löyly on kotisaunan toisin on vierahassa. Oi jospa säilyis äidin lapset kylmältä maailmalta…” (laulu Saunavihdat)

AnttiWanda

Istutamme puun poikiemme kunniaksi.

PapiMussuhussut

Olen yksinhuoltaja isä, haluan tämän rakkauden puun kahdelle tyttärelleni.

NinaMiika

Viisi vuotta sitten tulit pitämään minusta huolta, ja siitä asti olet niin tehnyt. Monta yhteistä kotia on vuosien varrella nähty ja ainoat meidän lisäksemme samoina pysyvät asiat ovat olleet yhteisen matkamme aikana istutetut kasvien taimet, jotka nyt jo peittävät ikkunat lehdillään. Kasvien mukana mekin olemme kasvaneet yhä tiiviimmin yhteen. Tahdon tämän puun symboloivan meitä ja muistuttavan kaikista niistä hyvistä hetkistä, mitä olemme yhdessä etenkin luonnon äärelle pysähtyessämme kokeneet. Rakastan sua.

KatriinaAntti

Kuljimme samoja maita ja mantuja, mutta eri aikaan. Kunnes kohtasimme toisemme Helsingissä ja perustimme tänne yhteisen kodin ja perheen. Yhteinen Puumme muistuttaa meitä juuristamme ja elämän kerroksellisuudesta. Olemme osa suurempaa <3

TimoKatariina

Rakkaus kestää kaiken, tämän puun haluaisimme istuttaa sen symboliksi.

NiinaEmilia

Rakastamme toisiamme ja rakastamme luontoa, joten haluamme ehdottomasti yhteisen rakkauden puun.

AstaJussi

20 vuotta yhdessä. Parhaat kaverit.

LumikkiLari

Tapasimme melkein 12 vuotta sitten ja ekasta päivästä lähtien ollaan oltu vankasti yhdessä. Nykyään meillä on kolme omaa jälkeläistä ja karvainen pallero uskollisena perheenjäsenenä. Kaiken tämän onnen lisäksi meillä on mahdollisuus yhdessä jatkaa elämää puhtaan maailman puolesta istuttamalla yhteinen, kaunis puu. Samalla se symboloi meitä ja meidän tarinaa. Myötä ja vasta tuulessa. Vankasti. Aina.

JohannaHeikki

Tapasimme teini-iässä yhteisten kavereiden kautta, ihastuimme ja rakastuimme. Naimisiin menimme 2004 ja sen jälkeen perheemme on kasvanut neljällä ihanalla lapsella ja koiralla. 💚

HeidiAntti

Yhdessä vuodesta 2003, avioliitossa vuodesta 2011, lapset vuosina 2012 ja 2014.

TeroKirsi

ElisaAntti & Eino

Te teitte minusta äidin ja meistä perheen. ❤️

NinaTaneli

Koivu symboloi puhtautta, hyvyyttä ja elämää. Se liitetään mytologiassa myös rakkaudenjumalatar Venukseen ja skandinaaviseen kollegaansa Freyaan. Siksi valitsimme sen meidän rakkaudenpuuksemme, juhlistamaan onnellista avioliittoa, joka on tähän menessä kestänyt 7 vuotta.

Tutuistamme koulussa vuonna 1971 ja ensi vuonna siitä on kulunut 50 vuotta. Kuusi vuotta sitten meistä tuli pariskunta. Olemme kun kaksi vanhaa puuta, joiden juuret ovat aikoinaan kietoutuneet yhteen. Yhdessä istutettu puu tuntuu hyvältä ajatukselta.

TuulaHeli, Tero ja Tomi

Heli, Tero ja Tomi ovat lapseni – nyt jo yli kaksikymppisiä – ja olen kasvattanut heidät yksin siitä lähtien, kun heidän isänsä menehtyi vaikeaan sairauteen v. 2005. He ovat minulle tärkein asia maailmassa. (En ole varma, pääsevätkö he työasioiden takia kaikki istuttamaan puun minun kanssani, mutta tietävät tästä.)

NooraSonja

äiti ja isiEino ja Väinö

Vuosaarelaiset poikamme saavat istuttaa kotisaarelleen jotain pysyvää. ❤️

SeijaLasten lapset Sofia Wilhe Inga

Haluan mummina opettaa lapsille luonnon tärkeyttä.Metsä rentouttaa ja sitä on hyvä hengittää sen ilmaa.Jos joskus elämässä tulee murheita.mene metsään kuuntele hiljaisuutta… ja sitä rauhaa se on lohduttavaa… ja parantavaa.Rakastan teitä. t mummi

TiiaAlpo

Yhteisen kotikeittiön ikkunassa maisema vaihtuu vuodenaikojen mukana, rauduskoivun kertomana. Tilpo on nyt kahdeksan kevättä ihastellut yhdessä hiirenkorvia, vihertyviä, kellastuvia ja lopulta putoavi lehtiä. Koska vielä ei ole sitä omaa rakasta pihaa, haluamme istuttaa puun rakkauden metsään.

DinahMikko

ErikaPhilippe

Rakkaus luontoon yhdistää meidät. Kävimme seurustelun alkuaikoina jo usein treffeillä metsässä, sienessä ja muuten vaan rauhoittumassa. Nyt kun olemme kihloissa ja menossa naimisiin tänä kesänä, niin mikä ihanampaa kun istuttaa yhdessä rakkaudenpuu. Luonto tulee olemaan yksi häidemme teema. 🙂

HeidiSimi

Tiemme johdattui Vuosaareen v. 2013, jolloin saimme ensimmäisen yhteisen kotimme Sammalparrankujalta. Sinne syntyi myös ensimmäinen lapsemme, Eino. Välissä työt veivät meidät Mikkeliin, mutta ikävä Vuosaareen oli kova ja päödyimmekin takaisin sinne vajaan vuoden kuluttua muutosta. Silloin syntyi myös toinen poikamme, Aatos. Vuosaari on meille rakas. Vuosaari on ollut mukana monessa merkittävässä elämänvaiheessamme.

RiittaSiiri, Vili ja Salla

Haluan istuttaa rakkauden puun yhdessä lastenlasteni Siirin, Vilin ja Sallan kanssa.

KristiinaAino

Olemme läheisiä toisillemme siitä saakka kun Aino synty kohta 10 vuotta sitten. Sen merkiksi haluamme istuttaa rakkauden puun.

VenlaJuuso ja lapsemme

Minä ja Juuso rakastuimme vuonna 2012 ja nyt meillä on 2 ihanaa lasta. Meille kaikille luonto, pyöräily ja retkeily on tärkeää ja olisi ihanaa pyöräillä omaa rakkauden puuta katsomaan.

SannaJanne

Tapasimme toisemme 2017 ja saman vuoden juhannuksena sovimme, että katsomme tämän kortin kunnolla. Nyt meillä on yhteinen asuntolaina, koira ja kesämaja. Kosinta tapahtui juhannuksena 2020 ja tarkoitus avioitua juhannuksena 2022 Elviksen vihkimänä. Asumme Vuosaaressa joten ”oman” puun kasvun seuraaminen on ihana lisä tarinaamme. Rauduskoivu majailee myös kesämajamme edustalla.

OutiAnna ja Ella

Tyttärilleni oma Rakkauden puu.

IlkkaHelena

25 vuotta yhdessä, josta melkein 20 vuotta Vuosaaressa ja toivottavasti vielä 25 vuoden päästä piknikillä koivun varjossa.

RoopeLovis

Ett träd min dotter kan besöka när min tid på jorden är förbi. Vi planterar trädet tillsammans.